יום חמישי, 5 ביוני 2014

פרק י"א


כשזרם הנתונים המעודכן משִי-פַרעֹה בכדה"א נקטע במכוון, פוענחו בשק הפחם תוצאות בדיקת הפצע בכרוכית העורפית. ניתוק זמני מכלי ניהול מלחמות לטווחים ארוכים לא קורה הרבה, וכשאירוע שכזה מתרחש, אין תוחלת למידע חדש בשני קצוות תודעתה של שי-פרעה. הקצוות משקפים זה את האחר. אירוע ניתוק ריבוד תודעה מזירת פיקוד מתרחש לעיתים נדירות. בניהול סכנות תיקני כלי ניהול לוחמה יכול אך על פי כלל לא חובר להסתערות עם הצוות בזירת הקרב. יחד עם זאת, מהמגע הראשון, דבר לא היה לפי התקן. בדיקת הפצע אישרה שפלטינה מהאסטרואיד חדרה את שכבת המגן. עדין לא ידוע מה גרם לשכבת ההגנה לקרוס. נתונים מכדה"א כשיגיעו, יצליבו אפשרויות. כשלמציאויות הזמן השונות יש נפח, צורה והכי קריטי לעכשיו-עומס,  בישות ידעו להקפיד על נוהל אמון כלפי חייליהם: דממת רשת.
מתודעתה השנייה של שי-פרעה ששכנה במבנה זהה לגוף שנצמד בלפיתה לאסטרואיד , נפלטו ראשונים ניתוח הרכב האוויר סביב שי-פרעה שחדרה כתו למעגל הקול בתRד. שי-פרעה בתוך תRד סובבו את הקומות העליונות כלולאה נצחית. כל הנתונים על האוויר בזירת הקרב היו שונים עכשיו מבדיקות קודמות שנערכו בבניין. מידות החום צנחו וטיפות כפור הופיעו בחלל. לעיתים מחותחת לעיתים מגובש נעו חלקיקי האוויר סביב תRד, מספיק גדולים אף להחזיר השתברות אור קלושה. האם בגלל הקרב או תפיסת האנוש?  אולי הנחיל שעד כה ניזון מצלילים מעכל חוש נוסף, מסגל לעצמו כלי הישרדות חדש. במעבדי נתונים בישות ובקצה תודעתה השני של שי-פרעה הוקמו עוד ועוד חיצים. בכל חיץ,  תסריטי השערות התממשו למוצקות כתובה כקוד.
התמונות הגיעו למחצית תודעתה השנייה של שי-פרעה בערפילית והוקרן על קירותיה החיצוניים. לצד התמונות ומלבד גרפי כימות הנתונים הופיע גם ניתוח חזותי של גלי הקול ומפת מקורות הצליל. עתה, כששי-פרעה בשטח, מתקן השמע המשותף לה, לתRד ול גּוּשיער קלט אף מהלכו של חרק על הרצפה. לו יכלו בישות היו שומעים מצניפת השבוי ועד תקתוקם הקבוע  של ההתראות השריפה. צלילים בקעו וגוועו. עמקות לילה נינוחה. בישות הסתפקו בראייה ונתנו לחייליהם להאזין.

שי-פרעה, רכובה על תRד דהרה מספר  סיבובים סביב הקניון. היא מיפתה את עצמה, מטרתה, לוחמיה ואויביה במקום. לאחר שמעבדיה קלטו גם את הפרטים הקטנים של תתי הגוונים, שי-פרעה כיוונה עצמה לעבר נחיל מעבר שהתעקל מהמרתף והיה הכי קרוב לשבוי. התקרב המועד  לקחת שליטה על תRד, עדין בתוך השפעתו המוחלטת של הנחיל. היא המתינה שהתערסלות הנתיב תוביל אותה הכי קרוב לרקדנית. אפשר היה רק לראות   אותה מסתחררת בקודקוד  הנחיל שנסוג בעיקולי גרם המדרגות למטה. מקרוב יכלה שי-פרעה לשמוע את טפיחות הרקדנית בשדה הציפה הדחוס והשקוף. הרקדנית ננעצה בנחיל בנועו וכרסמה דרכה לשורשיו. לעומתה היו שי-פרעה ותRד ציידים משחרים לטרף. וכך היה:

 בקריאת
EEEEEEEEEEEE ReEEEEEEEEEEEEEEEE


שי-פרעה קיצרה את המפרש באחת. זרועות תRד השתלשלו כגדמים. הוא פנה בחדות ימינה ולמטה בתשעים מעלות לתוך הפעפוע של נחיל המעבר הקרוב לשבוי. הנפילה החופשית לקודקוד הנחיל חלפה ועברה כנתיב סופה, מצהיבה ומייבשת את נחילי הקיר שלא הספיקו היו מספיק מהירים לזוז.

בתמונה 1: א- הרקדנית מסתחררת בראש קודקוד הנחיל. ב- גרף נתונים מראה אפס פעילות

בתמונה 2: א-  תRד ושי-פרעה חוצים את הקניון בדרך לקדקוד נחיל המעבר המתעקל מהמרתף. ב- חזות קול

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה